Artikel 1: Toepasselijkheid
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Het Meldkamerinstituut B.V. hierna te noemen opdrachtnemer en opdrachtgever betreffende deelname of opdracht tot het houden van adviestrajecten, workshops, trainingen en individuele coaching.
1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn vastgelegd.
1.3 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Intakegesprek: gesprek waarin de leerdoelen van de training met de leerwensen van de deelnemer worden afgestemd.
Annuleren: het beëindigen van de opdracht voor een cursus of het verplaatsen van het startmoment van de training.
Artikel 2: Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever komt tot stand door mondeling of schriftelijk akkoord te geven op de offerte. Tevens kan de ondertekening van de daartoe bestemde opdrachtbevestiging tot een overeenkomst leiden.
Artikel 3: Annulering of verplaatsing door opdrachtgever
3.1 De opdrachtgever heeft recht op annulering met een schriftelijke bevestiging aan de opdrachtnemer. Bij annulering door de Opdrachtgever worden door Opdrachtnemer in rekening gebracht: a. Alle ontwikkelings- en voorbereidingskosten die tot op het moment van annulering gemaakt zijn, inclusief administratiewerkzaamheden.
3.2 Alle kosten voor de uitvoering van de opdracht:
100% van de kosten bij annulering tussen 0 tot 2 weken voor aanvang van de training;
75% van de kosten bij annulering tussen 2 tot 4 weken voor aanvang van de training; wanneer de training echter onmiddellijk opnieuw geboekt wordt: 50% van de kosten;
50% van de kosten bij annulering tussen 4 tot 6 weken voor aanvang van de training;
0% van de kosten bij annulering langer dan 6 weken voor aanvang van de training.
3.3 Indien er per deelnemer betaald wordt zal er per verkorte opleiding minimaal 8 deelnemers maximaal 14 deelnemers, tevens de bovengrens en in de complete opleiding minimaal 6 deelnemers en maximaal 10 deelnemers, tevens de bovengrens in rekening worden gebracht. Het staat de opdrachtgever vrij om de gereserveerde plaatsen voor een andere deelnemer te gebruiken.
3.4 In het geval dat de opdrachtgever of de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de cursus de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet aan de cursus deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op vermindering van betaling.
3.5 Individuele cursisten hebben 14 dagen bedenktijd, voor open inschrijvingen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat de cursist het contract heeft ondertekend; ook al staat de persoon op de wachtlijst en mogelijk al geplaatst kan worden. Bedenktijd binnen dit artikel geldt niet voor maatwerktrainingen die voor een groep aangevraagd zijn.
Artikel 4: Annulering door opdrachtnemer
De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de cursus te annuleren of een door de opdrachtgever aangewezen deelnemer te weigeren. In dergelijke gevallen is de opdrachtgever niet gehouden tot betaling van het overeengekomen bedrag. De opdrachtnemer zal zich inspannen om een passende oplossing te bieden voor de opleidingsbehoefte en zal in overleg met de opdrachtgever blijven totdat een voor beide partijen bevredigende uitkomst is bereikt.
Artikel 5: Vervanging
De opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer kan in overleg een ander aan de cursus laten deelnemen. Vervanging na de start van een cursus is niet meer toegestaan.
Artikel 6: Prijzen
Alle genoemde prijzen zijn vrij van btw tenzij anders vermeld. Op trainingen is Het Meldkamerinstituut B.V. is gevrijwaard btw te heffen aangezien zij geregistreerd staat bij het CRKBO. In de offerte staan de voorbereiding, ontwikkel- en uitvoeringsdagdelen opgenomen. Daarnaast zijn de reiskosten bestaande uit: reiskilometers en reisuren opgenomen.
Artikel 7: Vertrouwelijkheid
7.1 De opdrachtnemer draagt er zorg voor dat vertrouwelijke bedrijfsinformatie van opdrachtgever zoals, maar niet beperkt tot, marktinformatie, productinformatie, organisatorische en personele informatie, vertrouwelijk zal worden behandeld.
7.2 Deze vertrouwelijkheid zal eveneens contractueel worden overeengekomen met door de opdrachtnemer ingehuurde onderaannemers.
Artikel 8: Inschrijfvoorwaarden individuele cursisten en groepen
8.1 Indien een individuele cursist zich inschrijft voor een opentraining, dan kan hij zich richten tot backoffice@meldkamerinstituut.nl. Groepen die een incompany training volgen kunnen door de opdrachtgever aangemeld worden op het genoemde emailadres middels een deelnemerslijst.
8.2 Indien er bij open inschrijvingen meer aanmeldingen binnenkomen dan we in de groep kunnen plaatsen, hanteert de opdrachtnemer de ontvangstdatum van het inschrijfformulier van de individuele cursist als criterium voor het kunnen deelnemen aan de training. Kan de opdrachtnemer u niet plaatsen op de voorkeursdatum, dan doet de opdrachtnemer u in overleg een ander voorstel. Na ontvangst van uw inschrijving krijgt u van de opdrachtnemer een bevestiging en een factuur toegestuurd.
8.3 Twee weken voor aanvang van de training ontvangt de individuele cursist een uitnodiging met de aanvangstijden en een routebeschrijving. De trainingsovereenkomst vangt aan zodra u een bevestiging per email heeft ontvangen. Voor incompany trainingen geldt de datum van akkoord op de offerte.
8.4 De opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor bij onvoldoende aanmeldingen binnen een open inschrijving training te annuleren. Ingeschreven deelnemers ontvangen hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk of mondeling bericht, waarna hun verplichtingen vervallen. Aan hen worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht. In overleg kan de inschrijving verplaatst worden naar een volgende training.
8.5 Indien deelnemers verplaatst worden naar een andere trainingsdatum blijft deze trainingsovereenkomst van kracht. Bij acceptatie van de inschrijving, verplicht de opdrachtnemer zich tot een inspanning het trainingsprogramma zoals beschreven zonder ingrijpende wijzigingen ten uitvoer te brengen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 9 Betalingsvoorwaarden
9.1 De kosten voor de training bij een individuele deelname dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan en de betaling dient uiterlijk bij ons binnen te zijn vóór aanvang van de training, tenzij betaling na uitvoering van de training is afgesproken. Incompany trajecten worden doorgaans na de inzet van de opdrachtnemer gefactureerd.
9.2 De financiële verplichting van de opdrachtgever of individuele cursist ten opzichte van de opdrachtnemer vervalt niet door het niet bezoeken van de les(bijeenkomsten) door de deelnemer(s) van de training.
9.3 Bij wanbetaling door een individuele cursist in het kader van een open inschrijvingstraining, geldt dat indien de trainingskosten niet vóór de vervaldatum zijn voldaan, het volledige openstaande bedrag, vermeerderd met de wettelijke rente en de ECB-rente vanaf de contractdatum, zonder nadere ingebrekestelling direct opeisbaar is.
9.4 Indien betaling uitblijft, zullen wij in overleg trachten een passende oplossing te vinden. Indien dit niet tot een oplossing leidt, zijn wij genoodzaakt incassomaatregelen te treffen. De hiermee gepaard gaande invorderingskosten, voortvloeiend uit het niet tijdig nakomen van de betalingsverplichtingen, zijn volledig voor rekening van de opdrachtgever, met een minimum van 15% van het openstaande bedrag.
9.5 De opdrachtnemer factureert de door de opdrachtgever verschuldigde vergoedingen voor een incompany traject. De opdrachtgever is verplicht het verschuldigde bedrag binnen 15 dagen na factuurdatum te voldoen, op de door opdrachtnemer aangegeven wijze
9.6 De reis- en arrangementskosten alsmede de verplichte literatuur in verband met deelname aan een training zijn niet bij het bedrag inbegrepen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
9.7 Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de vervaldag is de opdrachtnemer steeds gerechtigd de wettelijke rente in rekening te brengen. Indien tijdige betaling achterwege blijft is opdrachtnemer gerechtigd de uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten.
9.8 De opdrachtgever is bij niet tijdige nakoming steeds verplicht aan opdrachtnemer alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten te vergoeden, waaronder steeds zullen zijn begrepen de kosten van incassobureaus, alsmede de in werkelijkheid gemaakte kosten en het loon van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen tenminste 15% van het door de opdrachtgever verschuldigde bedrag.
Artikel 10: Auteursrechten
10.1 Het auteursrecht op de door de opdrachtnemer uitgegeven materiaal berust bij de opdrachtnemer, tenzij en andere auteursrechthebbende op het werk zelf is aangegeven. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van opdrachtnemer zullen door de opdrachtgever geen gegevens uit enig materiaal worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook vermenigvuldigd.
10.2 Het auteursrecht op rapporten, voorstellen en andere bescheiden die voortkomen uit werkzaamheden van de opdrachtnemer, berust uitsluitend bij de opdrachtnemer.
Artikel 10: Aansprakelijkheid
10.1 Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens de opdrachtgever voor enige schade behoudens in het geval haar aansprakelijkheidsverzekering de schade dekt en voor zover de verzekeraar in voorkomend geval tot uitkering overgaat.
10.2 Buiten de in lid 1 bedoelde gevallen is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat voor de schadeveroorzakende prestatie in rekening is gebracht.
10.3 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie.
10.4 Opdrachtnemer zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever de mogelijkheid heeft zich ter zake van het ontstaan van de schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van derde aan te spreken.
Artikel 11: Klachtenprocedure
Op verzoek van opdrachtgever zal opdrachtnemer aan hem/ haar een exemplaar van de klachtenprocedure ter beschikking stellen.
Artikel 12: Toepasselijk recht
12.1 Op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
12.2 Van toepassing is steeds de laatst verstuurde versie van de offerte met daar bijbehorende opdrachtbevestiging c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met Opdrachtnemer.
Persoonsregistratie/AVG
13.1 Door het aangaan van een Overeenkomst met Opdrachtnemer, wordt aan Opdrachtnemer toestemming verleend voor automatische bewerking van de uit de Overeenkomst verkregen persoonsgegevens.
13.2 Deze persoonsgegevens zal Opdrachtnemer uitsluitend gebruiken voor onze dienstverlening. Het beheer van de verkregen persoonsgegevens gebeurt op de wijze die de wet voorschrijft.